Followers

Thursday 7 February 2013

Z przepiśnika- tłusto czwartkowe przepisy :)

Jako że dziś mamy tłusty czwartek :) to przygotowałam dla Was dwa przepisy niestety na zdjęcia załapały się tylko Faworki bo M pochłonął 25 paczków zanim skończyłam kąpiel :/

A oto składniki :D








Faworki mojej mamy :)

1/2 kg mąki
4 duże jajka
3/4 szklanki drobnego cukru do pieczenia
1 gęstą śmietanę 18%
proszek do pieczenia

Wszystkie składniki  wymieszać i ugniatać tak długo aż ciasto będzie jednolite. Następnie podzielić na trzy części i każdą z nich rozwałkować. Pokroić w paski o szerokości około 7 cm zrobić dziurke i przeciągnąć ciasto. Tak zrobione warkocze wrzucać na rozgrzany olej po wystudzeniu obsypać cukrem pudrem :)






Te chruściki zawsze wychodzą :)


A teraz czas na pączki angielskie mojej mamy :)
( one niestety na zdjęcia się nie załapałay ze względu na pazerność M)

2 serki waniliowe
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 1/2 szklanki mąki
1/4 szklanki cukru
4 jajka

Wszystkie składniki wymieszać razem, ciasto będzie dość lepkie w garnku/ rondelku rozgrzewamy olej wkładamy do rozgrzanego oleju łyżkę następnie tą samą łyżką nabieramy mase i wrzucamy na olej, powtarzać aż do wyrobienia całej masy. Pączki będa przywierać różne fantazyjne kształty :) po wystudzeniu posypać cukrem pudrem :)


Gorąco polecam :)

8 comments:

  1. faworki to muszę przyznać specjalność mojej Dominiki. Wstyd, ale ja jeszcze nigdy ich nie robiłam...wyglądają pysznie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spróbuj te są banalne :) i każdemu wychodzą :d

      Delete
  2. 25 pączków?! Rany, ale możliwości :D

    ReplyDelete

Dziękuję Ci bardzo za komentarz :* Każdy komentarz jest bardzo dla mnie ważny i istotny, jednakże bądź świadoma/świadomy, że komentarze są moderowane i wszystkie komentarze bedące reklamą, obraźliwe, czy też nic nie wnoszące do tematu nie będą publikowane. Rozważ czy to co piszesz ma odniesienie do treści posta jak również, czy poprzez słowa użyte w komentarzu nikogo nie obrażasz ?


Dodam też, że do wszystkich zostawiających komentarze zaglądam regularnie więc nie musisz zostawiać wpisu typu zapraszam do mnie etc...



Raz jeszcze dziękuję za odwiedziny oraz za pozostawienie śladu po sobie...